top of page

סטאז'רים? הנה כמה פינות שצריך לסגור לפני שיוצאים לדרך

עודכן: 17 בדצמ׳ 2020



אתם עומדים לסיים את התואר (או שכבר סיימתם) ואתם לא יודעים איך יראו הימים הראשונים שלכם בבית הספר- איך יתנהגו התלמידים, האם אצור קשרים טובים עם סגל ההוראה ועוד.. תקופה שמלאה בהרבה התרגשות ורצון להצליח במקצוע אותו למדנו במשך מספר השנים האחרונות. אך גם בתקופה זו, עלינו לשים לב לכמה פרטים חשובים שעלינו לעשות בזמן - שכן אם לא נעשה אותם, יכול להיות שבהמשך יהיה קשה מאד לתקן זאת ולקבל את מה שמגיע לנו:


דרישות לסדנת סטאז'

בכדי ששנת הסטאז' תיחשב, עליכם למצוא מקום עבודה עם שעות שבועיות של לפחות שליש משרה (תלוי לאיזו רפורמה אתם שייכים- עוז לתמורה/אופק חדש). כאשר התקבלתם למקום העבודה, עליכם לדאוג לכך שיש לכם תיק עובד הוראה מעודכן במשרד החינוך.


סדנת התמחות

עליכם להירשם לסדנת התמחות באחת ממוסדות להשכלה גבוהה כדי שתוכר לכם שנה זו כשנת התמחות. בסדנה תקבלו ליווי במגוון נושאים בהם אתם נתקלים בבית הספר ואף הדרכה כיצד לפעול נכון.


מורה חונך

במסגרת סדנת הסטאז' יבקשו מכם למצוא מורה חונך שילווה אתכם בבית הספר במשך השנה הראשונה. תפקידו לעזור לכם להסתגל בצורה הטובה ביותר למבנה הבית ספרי, לדרישותיו ולזכויותיכם.


הערכת אמצע וסוף

כחלק מסדנת הסטאז' יהיה עליכם לוודא שמילאו עליכם הערכת אמצע (עד 15.1) והערכת סוף (הערכה מקוונת בפורטל- עד 30.6). ללא שתי ההערכות הללו לא תוכלו לסיים את סדנת הסטאז' בהצלחה ולקבל לאחר מכן רישיון הוראה. (לחץ כאן להסברים מפורטים יותר)


דרגת מתמחה

עליכם לוודא בתלוש השכר ובמערכות משרד החינוך, שאתם מוזנים בדרגת מתמחה- כדי שתוכלו לקבל את השכר המגיע לכם.


קרן פנסיה

עליכם להירשם לאחת מקרנות הפנסיה (עדיף שתהיה תואמת לארגון אליו אתם שייכים) כדי שתקבלו בסוף עבודתכם תגמול נאה - איתו תוכלו להתנהל לאחר שתפרשו ממקצוע ההוראה.


קרן השתלמות

אז לא….זה לא ממש קשור להשתלמויות. תפקידה של קרן ההשתלמות לא נועדה לחיסכון אלא למימוש יציאה לשנת שבתון (בתנאים מסוימים ניתן למשוך את הכסף שנצבר בהן).

איך זה עובד? יופרש אחוז מסוים משכרכם עבורו המעסיק ייתן פי שניים מאותו האחוז שהפרשתם. עליכם לוודא שאתם נרשמים לקרן ההשתלמות הכי מוקדם שאפשר - לפני דצמבר של אותה השנה בה התחלתם לעבוד. (אם התחילה שנה חדשה ולא נרשמתם- לא יופרש משכרכם אחוז לקרן ההשתלמות מחודשים ספטמבר-דצמבר)


השתייכות לארגון

בתור סטאז'רים אתם נחשבים כמורים לכל דבר (מבחינה מקצועית) ולכן עליכם להשתייך לאחד מארגוני המורים (ארגון המורים או הסתדרות המורים) כדי לקבל הטבות ואף הגנה במקרה של פגיעה בזכויותיכם. ההצטרפות לארגון דורשת תשלום סמלי חודשי קבוע - עבורו תקבלו את התנאים אותו מציע הארגון אליו השתייכתם.



לסיכום, תחילת ההתמחות היא תקופה מאד מרגשת ועמוסה בחוויות, זו הפעם הראשונה בה אתם מקבלים כיתה משלכם ואחראים על קצב ההתקדמות של תלמידיכם. אך אסור לנו לשכוח, גם בתקופה זו יש כמה דברים שעלינו לסדר כמה שיותר מהר, כדי שנוכל בסוף השנה לקבל את מה שמגיע לנו, ולהמשיך את דרכינו המקצועית בצורה המיטבית ביותר.

יש לכם שאלות נוספות?

מוזמנים לשאול את חברי הקהילה שלנו בקבוצת הפייסבוק: "להיות מורה".



316 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page