top of page

כבר שנים במערכת וחושבים שאתם יודעים הכל? הנה 7 זכויות שלא ידעתם שיש לנו

עודכן: 16 בדצמ׳ 2020



העבודה במערכת החינוך דורשת מאיתנו הרבה מאמץ וחשיבה. אנו מתמודדים על בסיס יומי מול חזיתות רבות- תלמידים, הורים , שיחות אישיות, קולגות והנהלה. כל אלו דורשים מאיתנו את מירב כוחותינו. אך אם נמשיך כך ולא נעצור את שגרת העבודה, נגלה רק בדיעבד כי יש דברים שפספסנו בדרך ויכלו לעשות שינוי משמעותי.


הנה 7 דברים שלא ידעתם שמותר לנו לבקש:


1. 18 שעות נוספות

האם ידעתם שבמרחק טופס אחד אנו יכולים לקבל תוספת לשכר של 18 שעות בכל מחצית?

כל שעה שבה אנו באסיפת הורים, יום הורים או מסיבה כלשהי, נחשבת כשעה המוכרת לשעות נוספות. לקראת המחצית הראשונה, חפשו את טופס השעות הנוספות ועדכנו בו את 18 השעות הנוספות.

כמובן ש-18 שעות הן טיפה בים לעומת השעות הנוספות האמיתיות שלנו, אבל עדיף ציפור אחת ביד.



2. יום היערכות = שעות שהייה

הימים בחופשת הקיץ אליהם אנו מגיעים להתכונן לשנה הבאה נחשבים לנו על חשבון שעות השהייה שלנו בחודשים הראשונים. בחישוב כללי, יש לפחות 10 שעות שהייה שמקוזזות לכם בשל נוכחות ביום היערכות.



3. אם לא נסתכל על התלוש - אף אחד לא יסתכל עליו

מענק יובל, שעות נוספות, מילוי מקום, ליווי טיול ועוד סוגי תוספת למשכורת מגיעים לנו במסגרת העבודה, ונכללים במשכורת שלנו. אבל לא תמיד. אם לא נסתכל על התלוש שלנו ונחפש את התוספת המגיעה לנו- ייתכן ולא תגיע. מענק יובל אמור להיות במשכורת של יוני, לדוגמא. זו לא באמת עבודה כל כך קשה, אבל צריך להיות מודעים. זה כסף השייך לנו בזכות - אל תוותרו.



4. טופס גרירת ימי מחלה

עברתם ללמד בבית ספר אחר? אל תשכחו למלא "טופס גרירת ימי מחלה". הטופס הזה יחסוך לכם המון שקלים אחרי הפרישה. מורים רבים שפרשו גילו שמספר ימי המחלה עליהם קיבלו גמול לא באמת מסונכרנים עם שנות העבודה שלהם, והכל בגלל שלא מילאו את הטופס. חשוב לציין שהטופס הוא באחריותנו. לכן, אנא, אל תהיו שאננים. מלאו את הטופס.



5. שעות ליווי טיולים - עד ההגעה הביתה

טיולים הם אחת החוויות הטובות ביותר שיש לתלמידים מבית הספר, וכדי שהם יהיו תמיד כאלו, המורים היוצאים לטיול נושאים באחריות רבה ותמיד על המשמר. בנוסף לאחריות שיש לנו על התלמידים, אנו חייבים לקחת אחריות על הגמול המגיע לנו. כחלק משלושת הדברים עליהם אנו מקבלים את הגמול, אנו צריכים לדווח שעות ליווי. שימו לב (!) שעת סיום הליווי היא שעת הגעתנו הביתה. אם בטיול הייתה גם לינה- אנו זכאים לתוספת. בנוסף, אם אתם בעוז לתמורה ויצאתם לטיול ביום החופשי, אתם זכאים לתוספת 4 שעות.



6. השתלמויות

הנושא עצמו די מוכר לכולנו, אך גם כאן יש הפתעות. ניתן לבקש החזרי נסיעות להשתלמויות או ללימודים - לעתים אנחנו מבזבזים עליהם יותר מדי. עובדה מעניינת לאומנים שביננו- ניתן לקבל גמול השתלמות מיצירת אומנות שאנו מפרסמים (!).



7. מה ששלנו - שלנו!

כמורים, אנו נוטים להיות סלחניים ומסורים באופן טוטאלי לעבודה, והאידיאולוגיה שלנו לעיתים גורמת לנו לשכוח מהגמול הכספי. עלינו תמיד לזכור שאנו גם עובדים שמרוויחים את לחמנו, ובסוף אנחנו חלק ממשפחה ועלינו להתקיים. אם מגיע לכם- תדרשו, אל תוותרו. כמו שאנו אומרים לתלמידינו- לא לוותר לעצמנו, ולא לוותר על עצמנו.


יש לכם שאלות נוספות?

מוזמנים לשאול את חברי הקהילה שלנו בקבוצת הפייסבוק: "להיות מורה".



508 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page