top of page

מורים חדשים במערכת החינוך? מכתב פתוח ממורה במערכת

עודכן: 17 בדצמ׳ 2020



כשנכנסים למערכת ההוראה מומלץ לדעת מספר דברים כדי למנוע אי נעימויות קשות שנוגעות גם בנפש וכמובן, שבתלוש המשכורת:

  1. לוודא שהשעות שאתם מקבלים הינן שעות תקן ( לא פיקטיביות או מילוי מקום).

  2. לפתוח קרן השתלמות (!) אף אחד לא יואיל בטובו לומר זאת. ניתן לפתוח עד 31/12 ( מומלץ מאד לפני וברגע שקבלתם את התלוש הראשון). מי שיפתח לאחר 31/12 שנת הפרשת הכספים שהוא זכאי לו תהיה רק בשנה הקלנדרית הבאה. כלומר אם פתחתם לפני 31/12/2020 הרווחתם את שנת 2020 ואם לא, תתחילו לצבור רק משנת 2021 ויש לכך משמעויות בעתיד.

  3. מילוי מקום שווה כסף ,125 אחוזים. אתם לא חייבים להסכים להיכנס למילוי מקום בשעות השהייה שלכם. וודאו שבית הספר דיווח עליכם כנדרש. לדוגמה אם מילאתם מקום בחודש ספטמבר - בתלוש של חודש אוקטובר צריך להיות סעיף של מילוי מקום והתוספת (בהתאם כמובן לוותק ולדרגה). אם מבקשים מכם להיכנס למילוי מקום לאחר שסיימתם לעבוד, (לא פרטני ולא שהייה) בדקו שאכן יש סעיף של "שעות נוספות" (לא מ"מ) והוא שווה 200% .

  4. בדקו שאתם מקבלים נסיעות- מכל תחנת אוטובוס שאתם נדרשים להסתייע כדי להגיע למקום העבודה, דווחו עליה ועל העלות.

  5. במידה ואתם עובדים אצל בשני מעסיקים, לרוב זה משרד החינוך (עד כיתה ט' כולל) ובעלות (י' ומעלה), בצעו תיאום מס ( מקוון / פיזי) לפני שהמשכורת נכנסת. אחרת, לקבל חזרה את הכספים דורש התעסקות מול מס הכנסה וזה לא נחמד. תיאום מס עושים דרך מספר תיקי הניכויים של כל מעסיק וחישוב היקפי המשרה.

  6. עובדת הוראה שיצאה לחופשת לידה וחזרה - זכאית בשנה שלאחר מכן לקבל את אותו היקף המשרה ( הכולל, גם אם מדובר בשני מעסיקים) במידה וכמובן לא פוטרה. הפיטורין קבילים רק אם קיבלה פיזית (ביד או בדואר רשום!) מכתב פיטורין.

  7. בדקו את התלוש - אל תסמכו על אף אחד. שבו עם נציג מהארגון וודאו שאתם מקבלים את כל זכויותיכם ( גמולים/ תפקיד/ חינוך כיתה/ נסיעות/ הפרשה לפנסיה ולקרן השתלמות ועוד..)


בינתיים זהו, לו זה יעזור אפילו למורה אחד/ת דייני.

יש לכם שאלות נוספות?

מוזמנים לשאול את חברי הקהילה שלנו בקבוצת הפייסבוק: "להיות מורה".



194 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page