top of page

שנת שבתון - מה זה אומר?

עודכן: 16 בדצמ׳ 2020



העבודה במערכת החינוך היא עבודה לא פשוטה מצד אחד אך מספקת מאד ומשמעותית מהצד השני. לעתים מורים רבים מרגישים סוג של עייפות ושחיקה במשך השנים מעצם העיסוק בתחום הדעת שלהם. אחד הפתרונות לתחושות אלו - שנת שבתון. מטרתה העיקרית של שנת השבתון היא, לתת לעובד ההוראה מנוחה מ"המירוץ" בו השתתף במשך תקופה ארוכה, ובמקביל להעשיר את הידע שלו בתחום הדעת- מה שיוביל גם לשדרוג של משכורתו בהמשך.

כל אלו היו פרטים די כללים, הנה 3 נקודות חשובות שיש לדעת לגבי שנת שבתון:


זמן מורים יכולים לצאת לשנת חופשה, שנת שבתון, אחת לכל שבע שנים. חשוב לציין כי אין חובה לצאת לשנת שבתון- תלוי בהחלטת המורה.



תנאים לצאת לשנת שבתון כל מורה יכול לצאת לשנת שבתון בתנאי, שמהלך שש השנים האחרונות לפחות הופרשו סכומים ממשכורתו לקרן השתלמות - שכספיה מיועדים ליציאה לשנת שבתון. שימו לב (!) מורה שלא פתח קרן השתלמות ולא הופרש ממשכורתו סכום לאותה קרן- לא משנה כמה שנים הוא עבד, הוא לא יוכל לצאת לשנת שבתון. כדי לצאת לשנת שבתון נדרשת הבאת מסמכים ואישורים מסוגים שונים- עליהם תוכלו לקרא בהרחבה בפורטל עובדי ההוראה.



מה אני מרוויח מזה? דבר ראשון - מנוחה. השגרה הבית ספרית הינה עמוסה מאד ודי לחוצה במקביל, כמובן, להרגשת הסיפוק והשמחה. כמובן שמנוחה כוללת בתוכה יותר זמן משפחתי וזמן לתחביבים אישיים.

בנוסף, בשנת השבתון ניתן להשתמש בכספים שנמצאים בקרן ההשתלמות - הם מיודעים להעשרת הידע המקצועי של המורה בתחום הדעת שלו ואף שדרוג בשכרו, בשנים שלאחר מכן.


שנת השבתון נחשבת לוותק במסלולים שונים- ולכן התפתחות המקצועית של המורה אינה פוסקת למרות שהוא בחופשה. דבר אחרון , המשכורת החודשית עדיין נכנסת (לא במלואה, בין 66-88 אחוז מהשכר החודשי הממוצע) ולכן המורה די מכוסה מבחינה כלכלית למרות שהוא בחופשה.


לסיכום, שנת שבתון באה לתת מענה לשחיקה מ"המירוץ", אותו אנו עוברים יום-יום, ואף לשדרג את מעמדו הכלכלי והמקצועי של המורה - כל זאת ללא פגיעה במשכורתו החודשית (משכורת לא מלאה יש לציין) ובמקום עבודתו. כמובן שישנם פרטים נוספים לגבי שנת שבתון - עליהם תוכלו לקרא בפורטל עובדי הוראה. שם גם תקבלו דרכים ליצירת קשר עם הגורמים הרלוונטיים.


יש לכם שאלות נוספות?

מוזמנים לשאול את חברי הקהילה שלנו בקבוצת הפייסבוק: "להיות מורה".



4,903 צפיות
bottom of page