top of page

פנסיה - אל תחכו לרגע האחרון

עודכן: 21 בדצמ׳ 2020



שמענו פה ושם את המילה פנסיה, אנחנו די מבינים שזה משהו שקשור לגיל פרישה והתקציב הכספי שלאחריו. אך כשזה מדובר בפנסיה שלנו- אסור לנו להיות שאננים ולתת לחיים לנהל אותנו. עלינו לדאוג לכך שעשינו את כל הפעולות הדי מזעריות, יש לאמר, כדי שהפנסיה שלנו תתרחש בפועל ולא תישאר באוויר כאיזשהו מושג שרחוק מאיתנו "שנות אור".


הנה 5 פרטים מעניינים על פנסיה שלא ידעתם לפני:


ביטוח פנסיוני - מה זה ?

הפרשת אחוז שכר על ידי שני גורמים- המעסיק והעובד. מטרת ההפרשה היא - הבטחת יציבות כלכלית לעובד לאחר הגעתו לגיל פרישה. ניתן גם להשתמש בכספי הביטוח הפנסיוני לאחר סיום עבודתו (לא בגיל פרישה) של העובד אצל אותו המעסיק. (לפרטים והרחבה- פורטל עובדי הוראה)



ביטוח פנסיוני- למי זה?

כל עובדי ההוראה (שמועסקים על ידי המדינה או על ידי מעסיק אחר), חייבים להיות מבוטחים בביטוח פנסיוני בכדי שזכויותיהם ישמרו לאחר פרישתם לגמלאות.



מה מכילה הפנסיה?

הפנסיה בגדול מתחלקת ל2:

א) פיצויים - הפרשה של המעסיק עבור העובד. במקרה של פיטורין בנסיבות המזכות בפיצויים, כספי הפיצויים ישולמו משם עבור העובד.

ב) תגמולים - הפרשה שמבוצעת על ידי המעסיק והעובד. הפרשה ,באחוז שווה, של העובד והמעסיק שתצטבר בקופת הגמל של העובד.


מי דואג לכך שאהיה בביטוח פנסיוני כלשהו?

האחראיות להצטרפות לקרן פנסיה חלה על עובד ההוראה בלבד(!) - כשתגיעו לבית הספר בו תעבדו יבקשו מכם לבחור קרן פנסיה ( אם לא יבקשו- אתם צריכים לבקש זאת מאחראי/ת השכר).



אם שלחתי בקשת הצטרפות לפנסיה - אני כבר מבוטח?

במיוחד בתחום ההוראה, עליכם להיות עירניים למסמכים ואישורים שאתם שולחים לגורמים רלוונטיים- אם לא תעקבו ותדרשו לדעת איפה אתם עומדים, אף אחד לא יעשה זאת בשבילכם. הקפידו על כך שיהיו לכם דרכים ליצירת קשר עם הגרומים הרלוונטיים בכל תחום- במקרה שלנו, ביטוח פנסיוני. עליכם לבדוק בתלוש השכר שלכם שיש טבלה בה יורד אחוז מהשכר שלכם לביטוח הפנסיוני (קופת גמל- גם קשורה להסדר הפנסיוני). בנוסף, תמיד טוב ליצור קשר עם הביטוח (טלפוני או מקוון) ולראות שהפרשות הפנסיה נכנסות לחשבון הפנסיה שלכם.



לסיכום, חובה על כולנו לבחור בהסדר פנסיוני מסויים. ראינו איפוא, שזה לא יותר מדי קשה ובסופו של דבר אתם היחידים שתהינו מהכסף עבורו עבדתם והשקעתם הרבה מאד זמן ומאמץ. מה שנשאר לכם לעשות- לבחור קרן פנסיה מסוימת ולדאוג לכך שהאחוז אכן יורד בתלוש השכר שלכם. לפרטים נוספים- כנסו לפורטל עובדי הוראה, מרחב מנהלי.


יש לכם שאלות נוספות?

מוזמנים לשאול את חברי הקהילה שלנו בקבוצת הפייסבוק: "להיות מורה".



126 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page