top of page

צעדים ראשונים בעולם היזמות / מור קנדי - פשוט למשחק

עודכן: 22 בפבר׳ 2021



כשפתחתי את המיזם שלי "פשוט למשחק" בכלל לא תכננתי שהוא יהיה רווחי. רציתי רק לרכז את כל החומרים והרעיונות שלי במקום אחד. גם שנתיים לאחר מכן, כשכבר התחלתי לעשות סדנאות בבתי הספר והתקבלתי לתוכנית Edstart של משרד החינוך, עדיין לא הבנתי שמה שאני עושה נקרא מיזם ועסק לכל דבר. לשמחתי, היום אני רואה ומבינה את הדרך והתהליך שעשיתי ואשמח לשתף אתכם בכמה נקודות שיעזרו לכם להתחיל את המיזם שלכם:


1. תשוקה - חשבו מה אתם באמת אוהבים לעשות. אם זה קשור לחינוך או לא. תחשבו על מיזם שתקומו אליו בכל בוקר עם רצון עז וחיוך ענק. מאז ומעולם אהבתי לשחק משחקים, מה שהוביל אותי כתלמידה בכיתה ד' להקים משחקייה בהפסקות בבית הספר שלי. כמדריכה וכש"ש ( שין שינית בשנת שירות) ראיתי שאפשר ללמד ולחנך בעזרת משחקים ומתודות שונות, לכן היה לי ברור שגם כמורה אשלב את זה.

כשאני מלמדת באמצעות משחוק גם אני וגם התלמידים נהנים יותר. הם כמובן, גם לומדים כך בצורה טובה יותר.


2. צורך - אחרי שבדקתם מה אתם רוצים ואוהבים לעשות, בדקו את הצורך של קהל היעד שלכם. אפשר לבדוק את הצורך ע"י שאלות בקבוצות מתאימות, הפצת סקר לקהל הרלוונטי וכו'...

כפי שכתבתי בהתחלה, כשהקמתי את הבלוג ודף הפייסבוק זה לא היה לצורך העסק. כיום כשאני מקיימת וובינרים שונים, הוובינרים נבנים לאחר בירור עם מורים מה הצרכים שלהם ואיך אני יכולה לתת להם מענה ולעזור להם.


3. בדיקת שוק וייחוד - בדקו מה קיים היום בשוק. האם יש משהו שדומה למה שאתם רוצים להציע? גם אם כן, זה בסדר. חשבו במה המוצר שלכם שונה ממה שקיים. אם אתם המוצר, חשבו מה הייחוד שלכם. אם אין מוצר כמו שלכם חשבו - מדוע? אולי אין בו צורך? אולי זה לא משתלם? אולי יקר? שאלות אלו יובילו אתכם לדיוק בצורך ובמוצר.

אצלי, אני המוצר. אני מוכרת ערך, התפתחות וידע ולא משהו פיזי. יש מספר משחקולוגים שגם עושים סדנאות משחוק לבתי ספר. אגב, חלקם חברים ממש טובים שלי ( אבל זה כבר לנקודה אחרת). הייחוד שלי הוא שאני משחקולוגית חינוכית.

אני באה מהשטח ( מורה בבית ספר לחנ"מ) עם תואר שני בחינוך מיוחד כך שאני יודעת להתאים את המשחקים למגוון רחב של גילאים וצרכים ומכירה את המטרות השונות. בנוסף, אני טכנולוגית מאוד כך שאני יכולה לענות על הצרכים דרך משחוק גם אם זה פיזי וגם אם באופן מקוון.


4. תפיצו את מה שאתם עושים - חשבו מה הדרך המתאימה ביותר לכך. אם זה ע"י מכירת ערך וידע, מכירת מוצר פיזי וכו'... חשבו מהי הדרך הטובה ביותר להפיץ אותו - ע"י דף פייסבוק, אינסטגרם, קבוצת פייסבוק, טיק טוק, אתר אינטרנט, פודקאסט, בלוג ועוד... המוצר שלכם יכול לענות על צורך חשוב מאוד. אם המוצר לא יהיה מפורסם - לא יכירו אותו ולא ישתמשו בו.

את הבלוג ודף הפייסבוק פתחתי בדיוק לפני 4 שנים ( ממש החודש חוגגים יום הולדת). בבלוג בחרתי כי הוא נוח לכתיבה וניתן לשייך קישורים רבים, להעלאות תמונות ועוד... קל למצוא את הפוסטים בגוגל אם מחפשים אותם. בדף הפייסבוק בחרתי כי הוא נוח ליום יום. מאוד פשוט לי להעלות תמונה וקישור.

זה לא דורש ממני הרבה זמן ואני יכולה לעשות את זה אפילו בזמן ההפסקה בבית הספר.

בנוסף, קהל רב של מורים משתמש בפייסבוק. הפרסומים אותם אני מעלה קופצים להם בפיד. הקושי בדף הפייסבוק הוא כשנדרש להעלאות יותר מקישור אחד או כאשר רוצים לערוך חיפוש על פוסטים ישנים.


5. קשר עם קולגות - צרו קשר עם כמה שיותר קולגות מהתחום שלכם. זה יכול להיות קולגות שיש להם מוצרים ממש דומים ויכול להיות קולגות גם מתחומים משלימים. למה? ראשית כי מגלים אנשים ממש מעניינים בדרך. נוצרות הזדמנויות לשיתוף פעולה ויש שותפים לחלוק הצלחות, התלבטויות וגם תסכולים.

בזכות המיזם שלי, יצא לי להתחבר למספר רב של קולגות ( חלקם מתחום ההוראה, חלקם מתחום הטכנולוגיה, חלקם מתחום המשחקים וחלקם מתחומים נוספים) דבר שהוביל לשיתופי פעולה מוצלחים ולחברות. אני מתייעצת איתם בתחומים רבים - מהרעיון ועד תמחור המוצר.


6. התייעצו עם רואה חשבון מהרגע הראשון - לעסק, יש המון הוצאות וחוקים שעלינו ללמוד. מידע חשוב זה יספק לכם רואה החשבון. הוא יסביר לכם מהן הזכויות והחובות שלכם ואיך מנהלים עסק על כל המשתמע מכך.

אני באה ממשפחה שיש לה עסק משפחתי, כך שמהרגע הראשון שהכנסתי כסף בתור עצמאית, אבא שלי דאג שאעשה את הכל בצורה חוקית ומסודרת.


7. אחרון, וחשוב מאוד - תבינו שמגיע לכם כסף (!) כמורים, חונכנו לחשוב שאנחנו עושים את הכל מתוך שליחות ולא נורא אם "ניכנס מתחת לאלונקה". זכרו שאתם משקיעים זמן רב בלבנות את העסק שלכם ומוציאים הוצאות רבות שהלקוחות לא תמיד חושבים עליהם. תתמחרו את המוצרים שלכם כך שיאזנו בין מה שהשוק מוכן לשלם לבין כך שתרוויחו כראוי.

החזון שלי להנגיש את עולם המשחוק הוביל אותי לשתף ברעיונות ומשחקים רבים בחינם. עם הזמן, השקעתי משאבים רבים בלימוד והתפתחות מקצועית בתחום. הפיתוח המקצועי שלי הוביל אותי לקיים סדנאות בתחום. העלות של הסדנה נקבעת על פי הזמן שלוקח לי לבנות את הסדנה, זמני הנסיעות ( אם יש) והוצאות שונות כמו - מחירי האתרים שאני משלמת עליהם, מחירי ההכשרות ששילמתי עליהם כדי להתמקצע, המיסים שאני צריכה לשלם ועוד...


אני מקווה שהעצות שכתבתי יעזרו לכם לעשות את הצעדים הראשונים. אם יש לכם חלום - לכו ותגשימו אותו!


קצת עליי: מור קנדי - מורה בחינוך המיוחד, משחקולוגית חינוכית, יזמת חינוכית טכנולוגית, מרצה בסדנאות, השתלמויות ובמכללה האקדמית אחוה. בעלת המיזם "מור קנדי - פשוט למשחק"- https://funlearning.co.il/

יש לכם שאלות נוספות?

מוזמנים לשאול את חברי הקהילה שלנו בקבוצת הפייסבוק: "להיות מורה".



311 צפיות
bottom of page