top of page

על אסטרטגיה דיגיטלית: איך בכלל מתחילים בשיווק דיגיטלי?

עודכן: 29 בנוב׳ 2020



שיווק דיגיטלי מאפשר להגשים חלומות, לקדם יוזמות ולהגיע ממש לאנשים המדוייקים שזקוקים לכם.


העולם הדיגיטלי עתיר ערוצי שיווק (פייסבוק, גוגל, אינסטגרם, יוטיוב, לינדקאין, אאוטבריין, טאבולה ועוד ועוד), סוגי תוכן שאפשר לקדם (תמונות, וידאו, לייבים, מאמרים וכו׳) ואפשרות לעשות הכל בחינם ובתשלום.


אז איך מתחילים?


ובכן, קודם כל מתחילים בלענות על השאלה מה אומרים. זה השלב בו מחדדים את המסרים שחשוב לנו להפיץ. יכולת הקשב של הקהל שלנו קצרה מאוד ועומדת על כ-7 שניות. לכן המסרים צריכים להיות קצרים, ברורים וממוקדים.


ברגע שנדע מה אנחנו אומרים, נוכל להתעמק בשאלה השנייה למי מדברים. זה השלב בו נאפיין את קהל היעד שלנו לפי גיל, מין, מיקום גאוגרפי, תחומי עניין, התנהגות ברשת, שעות פעילות ברשת, גלילה סלולארית או מדסקטופ וכו׳... ככל שנדע לאפיין בצורה ברורה יותר את הקהל שלנו, כך יכולות הפילוח והטירגוט יהיו מתקדמות יותר ונוכל לוודא שהמסרים שלנו מגיעים בדיוק למי שמתעניין בהם.


עכשיו שאנחנו יודעים מה אנחנו אומרים, ולמי, הגיע הזמן לבחור איפה מפרסמים. בחירת ערוץ השיווק קשורה קשר הדוק לקהל. ככל שנכיר יותר טוב את הקהל שלנו, כך נוכל לדעת איפה הוא מבלה ברשת, ושם לפרסם לו. כך לדוגמא נפרסם לקהל צעיר באינסטגרם ולקהל מבוגר יותר (35+) בפייסבוק.


ניקח גם בחשבון את סוג התוכן שכל ערוץ שיווק דורש ואת היכולת שלנו לייצר אותו. אינסטגרם לדוגמא, דורשת תמונות וויזואליות יפה ומושכת. אם אתם שונאים לצלם - זו לא הפלטפורמה בשבילכם. אם אתם אנשי מילים ( והקהל שלכם נמצא שם) מוטב שתשקלו לשווק ולפרסם בפייסבוק. כמובן שאם משחק מול מצלמה זורם לכם בורידים - אתם מוזמנים לשקול לפתוח ערוץ יוטיוב.


ככל שנדע מה המסרים שלנו, לאיזה קהל הוא מתאים ובאיזה פלטפורמה לשווק, כך נוכל להגדיר תקציב ולצאת לדרך.


בהצלחה!



יש לכם שאלות נוספות?

מוזמנים לשאול את חברי הקהילה שלנו בקבוצת הפייסבוק: "להיות מורה".



58 צפיות
bottom of page