top of page

4 דברים שיהפכו את בית הספר שלכם, ואת הלמידה בו, לחוויתי הרבה יותר

עודכן: 17 בדצמ׳ 2020



בתי הספר מהווים מקום שהייה די מרכזי בחיי בני הנוער - הם נמצאים בו ( ברוב המקומות) יותר זמן מאשר הם נמצאים בביתם. בתור מקום עם אפיון כזה, בית הספר אמור להיות מקום נוח ומרווח שדואג לכך שהתלמידים שנמצאים בו, יקבלו תנאים טובים. זאת בכדי שיוכלו להפיק את התועלת המירבית מהלמידה עצמה - ללא השפעה של הנתונים הפיזיים של בית הספר או איכות האביזרים והציוד - בהם משתמשים התלמידים בעת שהותם שם.


העולם כבר התקדם לעולם הרבה יותר טכנולוגי וחדשני וכך גם התלמידים - הם נחשפים כבר בגיל מאד קטן ליכולות טכנולוגיות עשירות, שהיו בגדר חלום לפני עשור. אי לכך, יש השפעה רבה של אביזרים טכנולוגיים ועיצוב חדשני של בית הספר, על ההנאה בלמידה מצד התלמידים (גם מצד המורים יש לאמר).


הבאנו לפניכם 4 תחומים מרכזיים בהתנהלות בית הספר - אותם ניתן לשדרג ובכך להפוך את בית הספר למקום נינוח יותר, ואת הלמידה - לחדשנית ומהנה:


1. הוצאות ספרים וחברות

מאז ומתמיד ספרים ליוו את תלמידי בית הספר בכל תחומי הדעת. בימינו, הוצאות הספרים מעצבות את הספרים בצורה הרבה יותר ברורה וידידותית לתלמיד מאשר בעבר. רוב הספרים מעוצבים בצורה מעוררת עניין - צבעים, חידות, תמונות וכו'...

קיימות גם חברות שהרחיקו לכת והוציאו ספרים אלקטרוניים. ספרים אלו נגישים בכל מקום ובכל זמן בלי משקל שצריך לסחוב. כמובן שלא כל הספרים נגישים לקהל הרחב, יש לעיין במדיניות השימוש ותנאי החברה - כל מקרה לגופו.


2. ציוד טכנולוגי

קיימים בימינו מגוון של אביזרים מתקדמים שבאים לייעל את ההוראה ובמקביל לגרום לעניין רב בקרב התלמידים. קיימות חברות רבות שתפקידם הוא לספק אביזרים אלו לבית הספר בכדי לגרום ללמידה להיראות חדשנית, מיוחדת ואף יעילה.


3. כלים מתוקשבים

בעידן הטכנולוגיה קיים מגוון של כלים מקוונים ( דרך האינטרנט) שבאים לעזור לחינוך בכללו - הן למורים והן לתלמידים. מצד המורים, קיימות הרבה תוכנות ואפליקציות עם מאפיינים יחודיים שיכולים לייעל את ההוראה מצד אחד ולשמור על מתח לימודי מצד שני.

לא חייבים תמיד להשתמש בטוש כדי להסביר דברים על הלוח - אנשי מקצוע מומחים עיצבו הרבה תכנים יחודיים בתחומי הדעת השונים.

מצד התלמידים, הטכנולוגיה "משחקת" תפקיד מרכזי באורח חייהם. אם כך, הם ירגישו הרבה יותר שייכים לבית הספר וללמידה, אם היא תשלב שימוש בסביבה הטבעית שלהם.


4. ריהוט ומרחבי למידה

בית הספר צריך להיות מקום מרווח ורגוע עבור התלמידים, בכדי לגרום להם להרגיש טוב יותר בעת שהותם במקום. כמובן שלהרגשה זו השפעה מרכזית על הנאת הלמידה, שיפור היכולות וקידום ההישגים של התלמידים. העידן הטכנולוגי החדשני מציע המון דרכים בהם ניתן לשדרג את הנראות של בית הספר ככלל ואת מרחבי הלמידה של בית הספר בפרט - כמובן שהמטרה היא תמיד טובת התלמיד והאפשרות לתת לו להרגיש נח במהלך שהותו בבית הספר.

מרחבי הלמידה והריהוט החדשני גורמים לכך, שהרגשת החוויה בלמידה של התלמיד תשודרג בצורה יוצאת דופן - דבר שלא כל כך אפשרי בכיתה עם ארבע קירות, שולחן, לוח וכיסאות.


לסיכום, הקדמה הטכנולוגית פתחה בפני בתי הספר אפשרויות מגוונות - לשיפור הרגשת החוויה של התלמידים. מה שיקרה בבית הספר שלכם מפה והלאה - בידיים שלכם (!)


יש לכם שאלות נוספות?

מוזמנים לשאול את חברי הקהילה שלנו בקבוצת הפייסבוק: "להיות מורה".



290 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page