top of page

"חבל, יש לך הרבה פוטנציאל" - נשמע לכם מוכר?

עודכן: 17 בדצמ׳ 2020



התחום שלנו עוסק בראש ובראשונה בבני אדם. בהבנת רגשות, חשיבה, מודעות, שיפור והגשמה עצמית. אנחנו מנסים להנחיל זאת לתלמידנו עד אין קץ.

אבל מי לוקח אחריות על ההגשמה העצמית שלנו?


התשובה ברורה - אנחנו האחראים על עצמנו.

כמו כל אדם, אנו בחיפוש אחר הכרה, הערכה וגמול כספי, בשאיפה להשתפר, להיות שלמים עם עצמנו, להרגיש שאנחנו לא מבזבזים את הזמן שלנו, ולחוש שאנחנו יותר טובים משהיינו אתמול.


במערכת החינוך ומחוצה לה מכירים בצרכים הבסיסיים האלו, ולכך הציעו מגוון פתרונות:


1. השתלמויות

השתלמויות הם קורסים שאנו לוקחים, בתחומי חינוך כלליים או בתחום ההתמחות שלנו. על ההשתלמויות אנו מקבלים גמולי השתלמות שהם בעצם גמול כספי. ההשתלמויות לרוב מועברות על ידי מורים בפועל או לשעבר, שמגיעים עם כלים ורעיונות שיכולים לשדרג את ההוראה שלנו (לחצו כאן למגוון השתלמויות).


2. תואר שני

תואר שני הוא התואר הממשיך, וקשור לתחום ההוראה. מעבר לזה שהוא מתבטא בכסף, הוא פותח בפנינו אפשרויות לשיפור התפקיד שלנו והכרה ביכולותינו - נוכל לקבל תפקיד ריכוז משמעותי, הדרכה פדגוגית, ניהול ותפקידים מחוץ לגבולות בית הספר שלנו - פיקוח, הדרכת השתלמויות ועבודה באקדמיה ( מוסדות תואר שני).


3. הרחבת הסמכה

הרחבת הסמכה נותנת לנו אפשרות להוסיף שכבות גיל חדשות אליהן לא הוכשרנו בתואר הראשון, וגם להתמחות בתחום דעת חדש - וכך להרחיב את קשת המקצועות אותם נוכל ללמד. מעבר לעובדה שזה תורם לתחושת ההגשמה העצמית שלנו, נוכל להרגיש שהתקדמנו, למדנו משהו חדש - השתדרגנו.


4. קורסים וסדנאות

אנשי חינוך, מורות ומורים שפרצו דרך עם כלים חדשים, תובנות ותיאוריות או גישה חינוכית יוצאת דופן, החלו להעביר סדנאות קצרות וארוכות למורות ומורים אחרים.


הסדנאות עולות כסף, חלקן מוכרות לגמול השתלמות וחלקן לא. במקרה של הסדנאות האלו, התרומה שלהן לשיפור איכות ההוראה שלנו והחיים שלנו יכולות לעלות על הגמול הכספי. לדוגמא, נחשפנו לכלי חדש שהפך שעתיים שבועיות של עבודה לעשר דקות. יכול להיות שניצול זמן ביעילות שווה לנו יותר מהגמול הכספי.


בנוסף, נוכל להיחשף לכלים שיממשו את הגישה החינוכית שלנו - להגיע לכל תלמיד בדרך יעילה או לגלות מצוקות וקשיים בתדירות יותר גבוהה. יתכן והתובנות , שעלו לנו מסדנא שלקחנו, הובילו אותנו לשנות את ההתנהלות שלנו בכיתה ובעקבות כך לחזור מלאי כוחות הביתה - כך שתוכלו לשפר את איכות החיים, לפנות זמן לתחביבים ולעיסוקים אחרים ועוד...


חשוב לזכור, אנחנו לא חיים מספיק זמן בעולם בשביל להמשיך לעשות משהו שאנחנו לא מרגישים בו הגשמה עצמית. בכולנו תחושת החינוך פועמת, אך אם המקום הנוכחי שלכם מרגיש לא נוח - יש לכם המון דרכים לשפר ולשנות. "המעז - מנצח".


יש לכם שאלות נוספות?

מוזמנים לשאול את חברי הקהילה שלנו בקבוצת הפייסבוק: "להיות מורה".



23 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page